- 'n ANC-dokument wat in die loop van ondervraging aangehaal is stel dit dat die ANC steeds verbind is tot rasgedrewe herverdeling van grond - "The ANC places a high premium on the redistribution of land in both URBAN and RURAL areas." (Aanhaling uit 'n ANC-dokument in die hof)
- Julius Malema het getuig dat hy reeds op agtjarige leeftyd in 1989 vir die ANC gewerf is, en van toe af intensief in die ANC se kultuur opgevoed is. Hierdie feit is bloot terloops genoem, maar dit verklap die peil van indoktrinasie wat daar in die revolusionêre politiek toegepas word. As kinders reeds van agtjarige ouderdom geleer word om revolusionêre liedjies te sing is dit nie moeilik om in te sien waar die aggressiewe houding van die Malema's vandaan kom nie.
- 'n Skrywer wat hom by die ANC skaar, W Seroto, het erken "Revolution is still going on in our country (South Africa)". Die doel van die revolusie is dat "Colonialism of a certain type must be destroyed". Let wel, hierdie verskynsels moet vernietig word, nie hervorm word nie. "Kill the Boer" is natuurlik ook die taal van vernietiging - deel van die voortgaande revolusie.
- Gwede Mantashe (Sekretaris-generaal van die ANC) het getuig: "Julius Malema has the right to say what they (sic!) want, because he is youth". Die ANC is dus nie van plan om roekelose retoriek, aanhitsing tot geweld en haatspraak soos dié van Malema te repudieer of teen te staan nie. Dus: die "jeug" kan sê wat hulle wil - al is Malema self reeds 28 jaar oud.
- Gwede Mantashe (tans ook die voorsitter van die SA Kommunistiese Party) het in antwoord op 'n vraag gesê dat die doel van die "struggle songs" was "...to inspire and mobilise" - dus, om ANC-vegters te inspireer en te mobiliseer. Hierdie verduideliking is teenstrydig met Malema se verdedigingspan se argument dat hulle die lied sing om die stryd van die verlede te herdenk. Mantashe erken dus in sy getuienis dat die lied (Dubhula iBhunu of Skiet die Boer) die effek het om mense te mobiliseer. Dit gaan om baie meer as blote herdenking. Die lied word ook by alle soorte vergaderings, kongresse en saamtrekke gesing (volgens Malema se getuienis), en nie net by geleenthede waar die "struggle" herdenk word nie.
- In ooreenstemming met die punte hierbo, het Malema in 'n stadium met groot klem getuig dat die ANC se struggle songs oorlogsliedere is."If you listen to them they are war songs", het Malema onder kruisverhoor verklaar.
- Dit is dus heeltemal redelik om die volgende af te lei: Hierdie oorlogsliedere word gesing in belang van 'n voortgaande revolusie in Suid-Afrika, 'n verklaarde "oorlog" teen sekere vorme van apartheid en kolonialisme van vandag, waarteen ANC lede opgeroep word om te veg en om dood te maak; 'n "oorlog" waarvoor mense gemobiliseer moet word. Dit is wat redelik en logies afgelei moet word. In weerwil van al die ontkennings en vredespraatjies is dit die kern van die saak wat tydens die hofsaak aan die lig gebring is. (Daar is voortdurend deur ANC-lede in die hof ontken dat dit die doel en oogmerke sou wees, maar die ware oogmekre van dié revolusionêre beweging het in dieselfde hofsaak nietemin spontaan tot uiting gekom - deur die bepaalde uitsprake soos hierbo aangehaal. Die vredespraatjies word beslis weerspreek deur gepubliseerde stukke van die ANC, en deur die optrede of uitsprake van Julius Malema self. Soos hy inderdaad voor die BBC verklaar het: grond moet van boere weggeneem word SONDER KOMPENSASIE. Duideliker as dit kan dit nie gestel word nie.)
Redaksie, 4/2011.
_________________________________________________________________
No comments:
Post a Comment